Godmorgon

Inatt vaknade jag av att Martin plötsligt inte ligger i sängen. Eller troligen väckte han mig eftersom att jag var tvungen att låsa efter honom när han gick. För jag har inget minne av honom lämna sängen utan plötsligt stod människan bara där i kalsonget med mobilen vid örat.

Klockan var väl sådär halv tolv och hans syster hade deckat på någon fest en bit ifrån där vi bor. Så han klädde på sig och jag masade mig ur sängen med täcket som klädnad. Jag berättade för honom hur arg jag hade varit om jag hade varit han. Jag och min syster har inte riktigt samma syn på alkohol och skulle troligen döda varandra om man tvingades gå upp mitt i natten. Fast han var lika lugn för det.

Så hittils idag har jag varit ensammen med familjen, vilket faktiskt kan vara skönt. Har märkt det på mig själv sedan vi hade vår pause, jag klarar mig själv bra. Och så har jag frossat i en kiwi en grape och en tesked linfröolja (det sist nämnda är något jag tvingar mig själv att svälja...).

Funderar på om jag ska börja på en detox. Inte för att gå ner i vikt utanför att resa ur min kropp på all skit jag stoppar i den Cola, ostbågar, bröd och sånt är visst inte bra att äta. No wonder folk går upp i vikt i ett samhälle där brödet tar större och större plats på tallriken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0