Jordens utveckling och Yasminelle

Sitter i soffan hemma hos Martin i Söderåkra. Han tittar på något program om hur jorden skapades. Dem säger att jorden var helvetet till en början, att det bara fanns flytande lava. Sen kom det massor med meteoriter som tog med sig vatten till jorden. Sen blev det jättekallt i flera miljoner år, och tack vare att det hade regnat surt innan pumpades det upp massor med koldioxid upp i atmosfären som innan var bundet i jorden. Jag har bara en fundering: hur kan man veta? Det finns ingen som kan berätta för oss hur det var på den tiden. Det fanns liksom inte ena bakterier. Fast visst kan jag hålla med om att hur jorden utvecklades. Så fort jag börjar lyssna kan jag inte sluta. Är lite smyg nörd.

Var på stan idag med Jonna. Köpte bara mat och nya p-piller. Ska testa Yasminelle nu och se om dem är bra. Fast när jag öppnade förpackningen och tittade på dem nya kartorna blev jag ledsen. Kommer sakna mina gröna och blå tabletter som jag hade ätit i över ett år. Cilest, dem fungerade bra på mig, men jag vill se om det fungerar ännu bättre med någon annan sort. Om det är så att dem inte fungerar som jag tycker kan jag ju alltid byta tillbaka.

Härrom dagen råkade jag köpa ett lisens på picknick. Ångrade mig sekunden efter. Men det kostade inte så mycket så man ska väl inte lipa för det. Man kan göra lite kul grejer med det. För att lära mig Photo Shop det orkar jag inte. Känns som att försöka lära sig kinesiska eller något. Väldigt onödigt och väldigt tidskrävande. Att det är tidskrävande är väl ingen orsak att inte göra det eftersom att jag har gott om tid. Ska nog åka förbi biblioteket imorgon och låna lite böcker. För finns det något man borde göra hela tiden är det att läsa, för det utvecklar en. Speciellt eftersom att jag ska bli författare. (Brukar störa mig på människor som är så självsäkra, men jag har bestämt mig. Så det ska jag bli. Punkt slut. Brukar jag bestämma mig brukar det fungera för mig.)

Tillbaka till picknick. Måste visa upp lite bilder som jag har gjort om. Vet inte om jag är speciellt duktig, men det får duga för lilla mig.








Kommentarer
Postat av: din kaffehoriga lilla vän

FULSARAH, du är snygg <3

Tycker att vi blir författare tillsammans och går på massa litterära fester ihop och blir beryktade som intellektuella bombnedslag typ (y)

2011-06-26 @ 23:14:23
URL: http://kaffehora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0