Visdomständer är inte roliga

Finns det några tänder som man har mer fel på är just visdomständerna? Så när tandläkaren sa till mig att jag hade alla fyra blev jag inte nöjd. Hoppades in i det sista att jag inte skulle få någon av dem. Fast där fick jag. Två av tänderna tittar precis fram, en känner man genom tandköttet och en är verkligen på uppgång. Det är den sista nämnda som ställer till problem. Jag kan överhuvudtaget inte tugga mat på den sidan. Mitt tandkött är helt hyperkänslogt och jag är givetvis där med tungan hela tiden. För det är ju något nytt och spännande där, det kan man ju inte missa? Visst gör det lite ont, men det gör väl inget?

Har jobbat idag. Varit hos läkaren och fått lite mysiga salvor utskrivna till mig. Kortison i klass tre, tror jag hon sa. Har haft den innan, ska bli skönt att slippa vakna om nätterna av att det kliar. Hon, min läkare alltså, berättade också att jag hade apatisk hud (om jag minns/hörde rätt). Det betyder att min hud är extra benägen att bli torr och reagera på olika saker. Som klor och tvättmedel. Kan bara drömma om att gå till simhallen eller använda tvättmedel från något annat märke än Grumme. Så det kommer bli ordentligt med hudkräm för mig eftersom att det är kroniskt som jag har förstått det. Är inte det minsta förvånad eftersom att min hud reagerar på allt möjligt, också i medicin väg. Fick allergi av allergitabletter, för att inte nämna alla ansiktekrämer som jag har fått mupphud av. Hoppas bara att kortison behandlingen ska vara avklarad tills vi ska till Gran Canaria.

Var med Liza idag när hon provade balklänningar. Helt gudomligt. Blir så sugen på att gå på bal. Eller gifta mig. Nästan mer sugen på att gifta mig tror jag faktiskt. Gillar bröllop, det är något magiskt med dem.

Och eftersom att jag inte tycker att ni behöver veta vad jag har haft på mig eller hur jag har sett ut idag kommer jag inte lägga upp en "dagens outfit" för jag tror inte någon bryr sig ett piss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0