Nörden inom mig slår sig fram

Igår fick jag sms från min syster. Diablo 3 betan har tydligen kommit ut. För er som inte har en aning om vad det är jag snackar om: Diablo är kungen av hjälte spelen som ska spegla "fantasy", om jag får beskriva det själv, vilket jag gör. Det har varit på tapeten att det ska komma ut hur länge som helst, men inte har det kommit ut innan. Fast snart kommer det och det kliar i mina spelgener att jag ska spela det där spelet. Det härligaste är att det är relativt många som gillar det. Har redan raggat upp Liza för att vi ska spela det. Kommer troligen spela det med Martin och givetvis själv också.

Jag har spelat Diablo 2, första gången jag gjorde det hade jag panik. Kan meddela att Diablo tog min oskuld gällande datorspel där man ska döda (även om jag dödade gubbar i The Sims tidigare). När jag spelade det var jag nervös och rädd, för tänk om min gubbe dog. Dessutom tyckte jag att karaktärerna som var onda var läskiga. Efter att jag hade spelat det och cyklade tyckte jag mig se lik ligga i diket längs cykelvägen. Sådana där röda lik som har grejer på sig ibland, de som har spelat spelat vet vad jag menar.

Dessutom kommer snart Skyrim ut, jag ska sätta mig med det så fort det kommer ut. Ska försöka låta bli att fuska. Vill ju ha det lätt för mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0