Utekvällen beskrivs utan dem roligaste detaljerna, lite privatliv vill jag fortfarande ha

Sitter hemma och har ont i magen. Vet inte vad jag har gjort, för det kom nu när jag åt. Kan vara så enkelt att magen fick sig en smärre chock när jag plötsligt åt en ordentlig måltid. Har inte gjort det innan idag av den enkla anledningen att jag var först för lat för att fixa med något och sen orkade jag inte resa mig ur soffan. I övrigt mår jag förvånansvärt bra. Magen känns okej, i övrigt, huvudet är kanske lite trött, men inget i övrigt. Det betyder att jag inte längre kan "skylla" på att det är en helvetes bakfylla som väntar mig om jag väl går ut. För tydligen, så länge jag håller mig borta från tequlia, är min kropp mer eller mindre okej med att jag dricker.

Så hur var utgången? Den var bra, den var kul. För mig var själva upplevelsen av att inte kunna fokusera i tankarna främmande. Gick och tänkte "fokus, fokus, fokus" för att jag skulle börja lyssna på vad folk sa och inte låta tankarna flyta fritt. Det enda som hjälpte för mig var när jag gav mig själv en lättre form av örfil. Det fick tankarna att klarna en stund. Fast att gå runt och slå sig själv är inget jag vanligvis brukar uppskatta, få inga konstiga bilder nu.

Kan också minnas att jag älskade att dansa. På den tiden hade jag fördelen att kunna konstant luta mig mot vem det nu kunde vara som stod bakom mig. Igår fanns inte det i min värld. Istället var det min lilla sylvassa armbåge man mötte om man kom för nära. Det hela resulterade i att jag hade lite sämre balans än normalt, är inte van att ha högklackat på mig längre så blir det när man har en kort pojk. Fick ta hjälp av Sandra och Jonna på dansgolvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0