Från mejl till jämställdhet

Har för första gången den här veckan varit mer eller mindre själv hela dagen. Ska ut med pappa, min syster och hans tjej sen, men det lär nog inte bli något tröstande. Snarare att hon kommer försöka trycka ner mig. Jippi.

Har städat och fått mejlen till kursen att funka. Eller snarare man var tvungen att gå in i ett annat program. Hur krångligt måste man göra det? Dem fick mig att känna mig som en gammal människa som inte hade dator som ungdom. Kände mig som morfar, och han är ett hopplöst fall. :/

Funderar på det här med relationer. Att det har blivit så underligt på senaste tiden. Fast så blir det väl när det är ett jämställt samhälle. Jag menar förr höll paren ihop, men till viket pris? Jo mannen fick göra vad han ville medan kvinnan skulle passa barn och laga mat. Får rysningar av bara tanken på det. Fast tänk om jag hade haft en sån kille? Alltså en som lagade mat, städade tog hand om barnen (har ju inga än, men vet hur jobbiga dem är...). Vad gutt att vara den som bestämde. Inte konstigt att männen inte vill "släppa ifrån sig" makten. För även om det är jämställt i Sverige är det vanligsat av kvinnan städar och hämtar barnen. Är mamma ledig längst och listan kan göras lång.


Får ju en att iallafall dra lite på smilbanden, men tänker man efter är det ta mig fan ganska mycket sanning i det... Och nej, jag hatar inte män.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0