Fin- och FulSarah kommer inte alltid överens

Ironiskt nog är jag förkyld idag. Som vanligt säger en del inom mig och räcker ut tungen. Den andra delen pekar finger och fräser något i stil med "Som om du är så mycket bättre, viktigpetter!". Låt oss kalla dem FinSarah och FulSarah.
FinSarah blir givetvis förbannad av detta och stampar med fötterna i marken. Håret står åt alla håll, som om ilskan blir elektrisk, som när man gnuggar en ballong mot huvudet.
"Du skulle inte klara dig en sekund utan mig din fjant."
Det får FulSarah att börja skratta så hon kiknar. Hon skulle klara sig mer än väl utan den där jobbiga. Fast när hon ser att FinSarah faktiskt håller på att ta sig ur kontrollrummet får hon panik och börjar gråta. Hon skulle inte klara sig ett ögonblick utan den där dumma fan.
"Du får inte gå! Jag skulle förstöra allt ju. Herregud, livet skulle bli helt upp och ner för den här knäppgöken som låtsas ha två människor i sitt huvud."
FinSarah klappar i händerna och vänder sig om. Hon har ett stort flin på läpparna.
"Du klarar dig inte utan mig, men jag skulle klara mig fint utan dig."
"Jovisst." muttrar FulSarah surt, men återgår till att kontrollera den sjuka person de styr.

Sådan är jag. Och det jobbiga är att jag verkligen är så kluven. En del av mig är så fin i kanten att det är läskigt. Den andra skulle kunna göra vad som helst för spänningen skull. Det är tur för mig att jag hade dem båda två, även om det är jobbigt. Skulle jag bara ha viktigpettern skulle folk kräkas på mig eftersom jag hade haft allt för höga tankar om mig själv. Hade jag däremot bara varit den andra delen hade jag... nej Gud jag vill inte ens tänkta på det. Hade väl legat i rännstenen och krälat.

Det jag ville komma fram till från början var att jag blir snorförkyld så fort jag dricker. Det handlar inte om så mycket, även om det för lilla mig var mer än vanligt. Och för resten av alla 20åringar var det en helt vanlig förfest nivå. Det säger vart jag lägger mig, kontrollbehovet i mig är enormt. Har hört så mänga göra så mycket dumt när dem är fulla att jag har blivit helt inställd på att jag ska kunna ligga på min dödsbädd och känna att jag inte gjort något dumt.... Okej, har redan brutit det en gång, men det var inte så farligt och allt blev bra iallafall. Hoppade inte i säng med någon eller hånglade med någon. Har kommit fram till att jag har en fobi. En Herpes fobi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0