Tomater VI

Nu är det ett tag sedan jag skrev något om mina små tomater. Det är annat med hur mycket tid jag faktiskt lägger ner på dem. Jag vattnar dem varannan dag nu, kan också meddela att mina övriga blommor tycker mycket om att jag är noga. Min murgröna tror jag inte har varit så fin på väldigt länge. Har dessutom räddat en av mina mer trädlikandne grejer. Den var lite trött innan.

Men tillbaka till tomater. Förstår inte varför det står överallt att man ska ha såjord, det har inte jag någon. Mina små tomatebebisar får klara sig med helt vanligt blomjord. Dem verkar inte tycka att det är så hemskt iallafall.



De var så höga att de slog i huvudet i taket som låg på innan. Plockade väck det och dem började växa som bara dem. Fast det har inte kommit i alla krukor, eller vad man ska kalla det. Är jag lite glad över. Annars hade vi väl badat i tomater till sommaren. Fast mums vad det ska bli gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0