Tomater

Åt så goda tomater hemma hos min föredetta pojkvän förra sommaren som hans mamma odlade i deras växthus. Visserligen kom det ett gäng asiater och plockade ner vårt växthus innan vintern, men suget efter solmogna tomater har inte gett sig. Mamma är inte det minsta intresserad av att hålla på och vattna plantor vart enda dag, så då faller det på mig. Och jag är ju så akriv på min blogg numera att jag tänkte skriva hur det går för mina små frön.

Idag åkte jag och Liza till plantagen och jag köpte både frön och ett minidrivhus, eller vad dem kallar det. Har fått gott om jord undernaglarna och geggat med böt jord. Så nu är faktiskt mina små frön nere i jorden och ska stå i mitt sovrumsfönster. Perfekt gosigt läge för små tomat plantor. Ett element precis under som gör att jag får ont i huvudet om jag inte kommer ihåg att sänka det när jag ska sova. Dessutom är det ett söder fönster. Mums.


Kommentarer
Postat av: Den du vet som är som den är

He put the bottle to his head and pulled the trigger

He finally drank away her memory

Life is short

But this time it was bigger

Than the strength he had to get up off his knees



We found him with his face down in the pillow

With a note that says I’ll love her till I die

And when we buried him beneath the willow

The angels sang a whiskey lullaby

2012-03-07 @ 00:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0