Stolthet och fördom och zombier

Jag har tänkt många gånger att jag borde skriva någonstans vad jag tycker om alla böcker jag matar mig själv med. Mycket för min egen skull, att jag ska få en bild av hur många böcker det är jag faktiskt läser. Därför tänkte jag försöka börja med det nu.
 
Den här boken: Stolthet och fördom och zombier var någon bok jag beställde hem på rean. Jag tyckte det lät lite lockande. Så när jag tittade på min bokhylla och funderade på vad jag skulle läsa nu plockade jag fram den. Eftersom att jag inte har läst Stolthet och fördom är jag inte bländad av orginalet och kan njuta av denna.
 
Den är underhållande och det är oftast vad jag söker när jag läser en bok. Det är en fördel om den är lätt, vilket denna inte riktigt är, men den är inte heller en av de tyngre böckerna som får en att dra sig i håret och undra när det ska hända något vettigt.
 
Jag har sett filmen och visste därför hur den skulle sluta, det är dessutom inte svårt att utläsa. Den var ändå bra tycker jag. Med extra kyddan i form av zombier, till tuffade karaktärer så föll den mig verkligen i smaken. Tog bara ett par dagar för mig att jobba mig igenom från pärm till pärm.
 
Inget mästerverk, men helt klart läsvärd i min mening.
 
Betyg: 3 av 5
 
Tror att den som har läst Stolthet och fördom kan tycka att den här boken inte är i närheten av lika bra. Jag får lov att läsa den också och avgöra vad jag tycker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0